Kundeservice

I vores FAQ herunder, svarer vi på de spørgsmål som vores kundeservice oftest får. Måske du kan finde dit svar her.

Hvis du stadig har ubesvarede spørgsmål, kan du kontakte os via chat, kontaktformular eller telefon i VELAs åbningstid.

Vi svarer dig altid hurtigst muligt.

hero kundeservice 2

FAQ – Ofte stillede spørgsmål

  • Hvad koster VELA-stolen? 

    Vores priser varierer fra produkt til produkt, men du kan se vejledende priser på flere af vores stole på vores webshop; www.sidgodt.dk. Mange af vores stoletyper er desuden på aftale hos de fleste danske kommuner, hvilket betyder, at du kan ansøge kommunen om at “låne” en stol.

    Denne mulighed kan du bruge, hvis du eksempelvis har svært ved at klare almindelige hverdagsopgaver uden at få hjælp. Du kan læse mere om hvordan du ansøger din kommune her.

  • Har VELA brugte stole til salg? 

    Nej, vi har desværre ikke brugte stole til salg. Det, at vores stole er genbrugshjælpemidler, betyder, at de er lavet, så kommunernes hjælpemiddeldepoter let kan ombygge en stol, så den kan passe til en anden person end den person stolen originalt blev bygget til. 

  • Hvor høj vægt kan en VELA-stol bære? 

    Vi har flere typer af stole, der kan klare forskellig vægt. Vi har stole til de fleste vægtklasser, da vi laver stole til de helt små, fra ca. 10-15 kg, og vi laver også stole til personer, der vejer op til 300 kg.

    Du kan se maksimal vægtbelastning og anbefalet brugervægt ved at kigge på stolens produktblad.

  • Hvor brede er jeres stole? 

    De fleste af vores stole er ikke bredere end 65 cm, så de kan komme sagtens komme igennem en standard døråbning og bruges i et lille køkken. Du kan se den specifikke stols bredde på produktbladet.

  • Kan stolen komme gennem en døråbning? 

    Ja, det kan de sagtens. Vores stole er typisk ikke bredere end 65 cm, og en standard døråbning er 70-90 cm. Du kan se den specifikke stols bredde på produktbladet.

  • Er der reklamationsret på stolen?

    Ja, vi følger gældende regler og har reklamationsret på vores stole ifølge købeloven. Du kan læse mere om reglerne i vores handelsbetingelser her.

    Ønsker du at bruge din reklamationsret, skal du udfylde denne formular.

  • Hvordan indstiller jeg min stol?

    Har du en arbejdsstol fra VELA, så kan du finde en udførlig guide med både tekst og video her.

  • Hvordan oplader jeg min VELA el-kørestol?

    Opladertype og -udseende kan variere alt efter hvilken el-kørestol du har – måden opladning skal ske, er den samme.

    Sådan oplades en VELA el-kørestol
  • Kan jeg bruge min VELA-stol på gulvtæpper?

    VELA-stole ruller bedst på hårde gulve såsom træ, fliser og linoleum. Gulvtæpper kan derimod volde problemer, da din mobilitet afhænger af friktionen på tæppet samt din egen styrke til at ”gå stolen rundt”.

    Hårde gulve: VELA-stole har kvalitetshjul, der ruller optimalt på fx trægulve, fliser og linoleum.

    Tæpper: Løse tæpper og høje tæppekanter besværliggør mobilitet, når man sidder i en stol. Tykke og bløde tæpper er desuden meget svære at køre på, da hjulene kan synke ned, så det kræver mere fysisk styrke at komme rundt. Derfor anbefaler vi at fjerne løse, tykke og lurvede tæpper – både for din sikkerheds skyld og for at opnå den bedste mobilitet.

    Væg-til-væg tæpper: VELA-stole kan godt bruges på flade væg-til-væg-tæpper. Det kræver dog stadig mere fysisk styrke af brugeren at “gå-stolen-rundt” på gulvtæpper, da der er mere friktion i forhold til hårde gulve.

    Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til at finde den bedste løsning, er du velkommen til at kontakte os.

  • Hvordan oplader jeg min VELA Tango-stol?

    Opladning af en VELA-stol med elektriske funktioner varierer alt efter stolemodel.

    Sådan oplades en VELA Tango-stol
  • Kan jeg prøve en VELA-stol? 

    Det er muligt at booke en prøvetid i VELAs kundecenter, beliggende i Aalborg. Book her.

    Hvis du er terapeut eller fra kommunen, kan du kontakte din VELA-konsulent eller VELAs kundeservice og lave en aftale for en afprøvning.

  • Hvor finder jeg en brugermanual til min stol? 

    Du kan finde brugermanualer på vores stole her. Hvis du er i tvivl om, hvilken stol du har, kan du se stolens navn på en sølvlabel, der er placeret under sædet.

    Se label her:
    Kundeservice

  • Kan jeg selv udskifte dele på min stol?

    Har du lånt en stol af kommunen, må du hverken ændre eller reparere på stolen selv. Hvis der er problemer med stolen, så skal du kontakte din kommune og gøre dem opmærksom på dine behov.

    Har du selv købt og betalt din stol, fraråder vi på det kraftigste, at du selv reparerer eller udskifter dele på stolen. Montering og reparationer på stolen må kun udføres af en VELA-godkendt tekniker – for din sikkerheds skyld.

  • Kan man få VELA-stolen med stof, der kan tørres af? 

    Ja, Det er muligt, at få stolens polstrede dele, fx sæde og ryglæn, med et polster, der kan aftørres, afsprittes og endda desinficeres med klor-opløsning. Du kan læse mere om vores forskellige polstertyper her.

    Du kan også vælge at købe et vandafvisende overtræk til stolens sæde.

  • Kan man købe overtræk til stolens sæde? 

    Ja, du kan vælge mellem at købe et smudsovertræk eller et vandafvisende overtræk til stolens sæde. Et smudsafvisende overtræk er godt, hvis du vil skåne stolen, eller hvis du ofte spilder og gerne vil kunne tage det af og vaske.

    Et vandafvisende overtræk er især godt, hvis man har inkontinens eller spilder meget, fx når man spiser.

  • Kan jeg flytte bremsen til stolens venstre side?

    Ja, det kan du selv på VELA Tango 700/700E og VELA Tango 600S/600ES. Du kan se denne video, hvor vi viser dig hvordan.
    Kontakt os hvis det gælder andre stolemodeller.

    Sådan flyttes bremsen

  • Kan jeg ændre betjeningen af elektrisk højdejustering fra højre armlæn til venstre armlæn?

    Ja, det kan du selv på VELA Tango 700/700E og VELA Tango 600S/600ES. Vi har to videoer tilgængelige, baseret på hvilket armlæn du har.
    Kontakt os hvis det gælder andre stolemodeller.

    Sådan flyttes elektrisk højdejustering

Måske leder du efter:

Skriv til os

Kundeservice – kontaktformular

Kontaktinformation

VELA – Vermund Larsen A/S
Gøteborgvej 8-12
9200 Aalborg SV
Danmark
Tlf.: 96 34 76 00

CVR-nr.: 5279 6628

Telefontider

Mandag-torsdag: 08-16
Fredag: 08-15
Lørdag-søndag: Lukket

Du kan også finde os her

Ved besøg på vores servicecentre skal du bestille tid i forvejen ved at kontakte kundeservice på 96 34 76 00