Teknisk support

I vores FAQ herunder svarer vi på de spørgsmål, som teknisk support oftest får. Måske du kan finde dit svar her.

Hvis du stadig har ubesvarede spørgsmål, kan du kontakte os via chat, kontaktformular eller telefon i VELAs åbningstid.

Vi svarer dig altid hurtigst muligt.

hero techsupport

FAQ – Ofte stillede spørgsmål

  • Hvad koster en bestemt reservedel? 

    For at vi kan give en korrekt pris på en reservedel, skal vi vide hvilken stol du har, da reservedele varierer fra produkt til produkt. Derfor skal vi bruge stolens ID-nummer, som står på en sølvlabel, der er placeret under sædet.

    Hav gerne stolens ID-nummer klar når du kontakter os.
    Teknisk support

  • Hvordan udfører jeg korrekt rengøring og vedligehold af stolen?

    Du kan finde en anvisning for almindelig rengøring i stolens brugermanual her.

  • Hvordan finder jeg et varenummer på en reservedel? 

    Du kan finde alle reservedelsnumre på den specifikke stols reservedelsliste – find stolens reservedelsliste her.

    Hvis du har brug for at finde ud af, hvilken stole-model du har, så står det på stolens sølvlabel under sædet – se billede her.
    Teknisk support

  • Kan jeg selv udskifte dele på min stol?

    Har du lånt en stol af kommunen, må du hverken ændre eller reparere på stolen selv. Hvis der er problemer med stolen, så skal du kontakte din kommune og gøre dem opmærksom på dine behov.
     
    Har du selv købt og betalt din stol, fraråder vi på det kraftigste, at du selv reparerer eller udskifter dele på stolen. Montering og reparationer på stolen må kun udføres af en VELA-godkendt tekniker – for din sikkerheds skyld.
     
    Er du VELA-godkendt tekniker eller arbejder du med VELA-stole på et hjælpemiddeldepot, kan du finde vores service manual her og vores monteringsanvisninger til reservedele her.

  • Hvordan oplader jeg min VELA el-kørestol?

    Opladertype og -udseende kan variere alt efter hvilken el-kørestol du har – måden opladning skal ske, er den samme.

    Sådan oplades en VELA el-kørestol
  • Kan jeg flytte bremsen til stolens venstre side?

    Ja, det kan du selv på VELA Tango 700/700E og VELA Tango 600S/600ES. Du kan se denne video, hvor vi viser dig hvordan.
    Kontakt os hvis det gælder andre stolemodeller.

    Sådan flyttes bremsen
  • Hvordan oplader jeg min VELA Tango-stol?

    Opladning af en VELA-stol med elektriske funktioner varierer alt efter stolemodel.

    Sådan oplades en VELA Tango-stol
  • Hvor finder jeg specifikationer og mål på stolene? 

    Du kan se et produkts specifikationer og mål på produktbladet.

  • Kan VELAs tekstiler tåle afspritning og klor? 

    Det er muligt at få et tekstil, der kan aftørres, afsprittes og endda desinficeres med kloropløsninger. Du kan læse mere om vores forskellige tekstiler her.

  • Hvilke hjultyper kan jeg vælge til VELA-stole uden bremse? 

    VELAs taburetter samt stole og ståstøttestole uden bremse har almindelige, letrullende hjul som standard, og de passer til de fleste behov.

    Du kan dog også vælge andre løsninger, hvis du har et specifikt behov. Læs mere om vores forskellige hjul her.

  • Kan jeg få andre hjultyper på VELA-stole med bremse? 

    Ja, du har mulighed for at vælge brede forhjul på stolen, så forhjul og baghjul har samme bredde.

    Du kan også vælge dobbelthjul til stolen, så det er endnu lettere at gå stolen rundt imens du sidder i den. Begge valg er rigtig gode til fx klinker. 

  • Kan jeg ændre betjeningen af elektrisk højdejustering fra højre armlæn til venstre armlæn?

    Ja, det kan du selv på VELA Tango 700/700E og VELA Tango 600S/600ES. Vi har to videoer tilgængelige, baseret på hvilket armlæn du har.
    Kontakt os hvis det gælder andre stolemodeller.

    Sådan flyttes elektrisk højdejustering

Måske leder du efter:

Skriv til os

Teknisk support – kontaktformular

Kontaktinformation

VELA – Vermund Larsen A/S
Gøteborgvej 8-12
9200 Aalborg SV
Danmark
Tlf.: 96 34 76 00

CVR-nr.: 5279 6628

Telefontider

Mandag-torsdag: 08-16
Fredag: 08-15
Lørdag-søndag: Lukket

Du kan også finde os her

Ved besøg på vores servicecentre skal du bestille tid i forvejen ved at kontakte kundeservice på 96 34 76 00